Müzik

Müzik / Gündem
Sayfa:
Fehmiye Çelik - Ayhan Akkaya - 
10.07.2015
Birbirinden farklı kimliklerin, kültürlerin yüzlerce yıl birlikte yaşadığı bir coğrafyayı düşünmek zor değil, hele bir Türkiyeli olarak bizim için hiç zor değil...
Birgül Serçe - 
22.05.2015
Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu Müzik Birimi’ndeki kadın müziği çalışmasına 2013 yılında, Feryal Öney’in “Geleneksel Müzikler İçerisinde Kadınların Müziği, Kadın Ağzı Türküler” sunumu için yaptığımız icra çalışması ile başladık. Bu çalışmanın amacı, sözü edilen şarkıların, türkülerin sunum sırasında canlı olarak icra edilmesiydi. Çalışma kadrosu olarak, sunum repertuarının geliştirilmesi kararını aldık.
İbrahim Odak - 
20.05.2015
B.B. King’e göre, onlar “zenci standartlarını yükseltmeye çalışıyorlardı ve bu yüzden blues ile anılmak istemiyorlardı. Çünkü blues hâlâ eskilerde bir yerlerdeydi.” Acıya metanetle boyun eğmenin müzikal ifadesiydi. Bu yüzden artık siyahların beklentilerini karşılamıyordu. Onlara geçmişin kötü hatıralarını anımsatıyordu. Blues, “köleliğin” müziğiydi, şeytanın müziği...
19.05.2015
Welcome to Turkey, Hasmik. We would like to make an interview about the influence of Armenian musicians on the music of Turkey. We can talk about the musical and cultural exchange, as well. But if you wish, let us start from you and your music life.
14.05.2015
Öncelikle Türkiye’ye hoşgeldiniz. Sizinle, Ermeni müzisyenlerin Türkiye müziği üzerindeki etkisi hakkında bir söyleşi yapmak istiyoruz. Karşılıklı müzikal ve kültürel etkilerden de konuşabiliriz. Ama isterseniz röportaja sizden ve müzik yolculuğunuzdan bahsederek başlayalım.
Feryal Öney - 
26.04.2015
İçinde bulunduğum Feminist Kadın Çevresi ve Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu’nda, bugüne kadar farklı temalarda yapılmış “kadın çalışmaları”nda yer aldım.. Konu kimi zaman “kadınların edebiyatı” oldu, kimi zaman “kadınların müziği”. Önceleri -Kardeş Türküler’den hareketle- “geleneksel müzikler ve kadınların müziği”1yle haşır neşirken, zaman içinde kendimi “Türkiye’de erken dönem popüler müzik içerisinde yer alan kadınlar”la ilgili okumalar yapıp müzikler dinlerken buldum.
Fehmiye Çelik - 
16.02.2015
Artık dayanılacak gibi değil! Nerdeyse her gün, nerdeyse her sabah en az bir kadın cinayeti haberiyle uyanıyoruz. Ana-babalar kızlarının, evlatlar analarının neden öldürüldüğünü anlamaya çalışıyor. Neden öldürüldüğünü, nasıl korunamadığını, katillerin nasıl bu kadar fütursuz ve hunhar olabildiğini... Ne yazıktır ki bu kez de Özgecan Aslan'ın katlini konuşuyoruz. Peki nereye kadar gidecek bu?
Feryal Öney - 
28.05.2014
2010 yılında BGST dansçıları, tiyatrocuları ve müzisyenleri olarak organize ettiğimiz, aslen mahalle çalışmalarına, atölyelere odaklandığımız “İstanbul” çalışmasının hazırlık aşamasında, İstanbul’un kültürel-müzikal geçmişine yönelik okuma, dinleme çalışmaları da yapmıştık. 1900’ler başı İstanbul müziğinden başlayarak, “popüler müziğin başlangıcı” diyebileceğimiz ilk plâk kayıtlarına kadar, farklı türlerin, farklı isimlerin izini sürdüğümüz çalışmalardı bunlar.
Rumeysa Çamdereli, Tolgahan Çoğulu - 
21.04.2014
Mikrotonal gitar müziği, 20. yüzyıl ve erken 21. yüzyılda ortaya çıkmış bir müziktir. Bu repertuvarın geç oluşmasının ve repertuvarda az eser olmasının nedeni, standart gitarlarda perdelerin sabit olması ve eşit tampereman sisteme göre ayarlanmasıdır. 20. ve 21. yüzyıllarda yeni gitar tasarımlarıyla yeni perde sistemleri yaratılmaya başlanmış ve mikrotonal gitar müziği repertuvarı oluşmaya başlamıştır.
Ayhan Akkaya - 
21.04.2014
Filistinli müzisyen Reem Kelani, genel kabul gören yaklaşımların dışına çıkarak müziğinin temel ayaklarını, yaptığı araştırmalar üzerine kuran bir müzisyen. 26 Nisan Cumartesi akşamı, Kardeş Türküler sahnesini paylaşacak olduğumuz sanatçıyı, gelin biraz daha yakından tanıyalım…
E-bülten

BGST Aylık Bülten'e abone olmak için isim ve e-posta adresinizi bırakınız.

Tomtom Mahallesi, Kaymakam Reşat Bey Sok. 9/1 Beyoğlu - İstanbul / 0212 251 19 21

iletisim@bgst.org

BGST web sitesinde yayımlanan yazılar/çeviriler BGST sitesindeki orijinal linki verilerek kaynak gösterilmek ve yazarının/çevireninin adı mutlaka belirtilmek kaydıyla, ayrıca bir izin almadan internet üzerinden elektronik ortamda kullanılabilir. Yazı ve çevirilerin basılı ortamda kullanımı için yazar/çevirenin izni gereklidir.