Etiketler

Basından Haberler
Sayfa:
Betül Memiş - 
25.12.2015
BGST, sezona selamını yeni oyunu “Kim Var Orada / Muhsin Bey’in Son Hamlet’i” ile veriyor ve devam ediyor; oyun, tiyatromuzun Osmanlı'dan Cumhuriyet'in ilk zamanlarına kadar uzanan dönüşüm sürecini tartışıyor…
Metin Boran - 
25.12.2015
Cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosunun kurumsallaşma çabaları ve çalışmalarında sanatsal anlamda ciddi katkıları olan Ermeni tiyatro sanatçıları uzun yıllar görmezden gelinerek, yok sayıldı. Oysa Tanzimat döneminden başlayarak 1915 yılı Darulbedayi’nin (İstanbul Şehir Tiyatrosu) kuruluşuna kadar tiyatronun şekillenmesinde yazar, yönetmen, oyuncu ve çevirmen olarak katkıları olan Güllü Agop, Tomas Fasülyeciyan, Mınakyan Efendi, Kınar Hanım, Elize Binemaciyan gibi onlarca isim uzun yıllar hem akademilerde hem de devlet sanat kurumlarında yok sayıldı.
Bahar Çuhadar - 
12.12.2015
BGST'nin yeni oyunu 'Kim Var Orada? Muhsin Bey'in Son Hamleti', sormakta bir asır geç kaldığımız soruyu soruyor. Merkezine Muhsin Ertuğrul'u ve onun Ermeni tiyatrocu yol arkadaşlarını alan, çok iyi bir yüzleşme oyunu...
Ümit Denizer - 
04.12.2015
Başlıktaki cümle, tüm dünyada belki de milyonlarca kez söylenmiştir. Çünkü tiyatro tarihinin temeli William Shakespeare’in ünlü “Hamlet” dramında; kalenin surlarında nöbet tutan iki asker sabah ayazında bir ses duyup “kim var orda?” diye ürperirler. Ve serüven başlar…
Ertuğrul Akgün - 
21.05.2014
Freud bütün dürtüleri iki ana başlık altında toplar: ölüm ve yaşam. Yani, amiyane bir tabirle insanın tüm “yapıp etmelerine”, “eylemlerine”, “edimlerine” bu iki ana dürtü yön verir. Bunlar tıpkı Janus’un sureti gibidir, birbirlerinin deyim yerindeyse mütemmim cüzüdürler. Bu nedenle belki de Heidegger hayatı, hakikati, Dasein’ı “anlamak” için ölüm’e müracaat etmektedir. Ölümün karanlığından, dipsizliğinden belki de ancak hayatın ışığı doğacaktır. Mim.
Nedim Buğral - 
15.11.2013
Oyunu okulumuzun bütün beşinci sınıf öğrencileri (çoğu 12 yaşında) izledi. Festival programında sabah 11.00’da oynanan oyunda öğrencilerim dahil yaklaşık 150 izleyici vardı. Yeri gelmişken belirtmeliyim ki Tayyare Kültür Merkezi’nin tıka basa doldurulmaması organizasyon adına oldukça güzel bir gelişmedir.
Sevda Aydın - 
27.02.2013
BGST, Karşılaşmalar ile Türkiye’nin son dönemlerde yaşadığı gelişmelere odaklanıyor. Ulusal cenahda yaşanan iktidar kaybı. İslami cemaatin ‘Paranın dini imanı yoktur’ mottosuyla ilerlemesi ve sömürünün yeni adı taşeronlaşma. Böyle sıraladığımızda bile dile zor gelen bu sorunlara Tiyatro Boğaziçi’nin performansıyla aynı resimden bakıyoruz.
Betül Memiş - 
15.02.2013
Tiyatro Boğaziçi’nin yeni oyunu Karşılaşma/lar bu haftanın tiyatro mesaisine takılan… “Gökte, gökkuşağının üstünde / Yedi renkli Musa’lar / Yedi lambalı, yedi güvercinli / Muhassen’den / Yedi renkli sesler üflüyorlar aşağıya / Aşağıda / Seniha /… Ve gelin telleri, pırlantalı taçlar / Sedef kakmalı bir tramvay geçiyor yakınımızdan ..
danzon - 
15.02.2013
tiyatro boğaziçi'nin geçtiğimiz mayıs ayında istanbul tiyatro festivali'nde prömiyer yapan "karşılaşmalar" adlı oyununu, ocak ayında yeniden sahnelenmeye başlamasıyla seyretme imkanım oldu. oyunun mayıs ile ocak arasında yaşadığı serüveni ise genel hatlarıyla fırat güllü'nün mimesis portalinde yayınlanan "karşılaşmalar"da kim karşılaşıyor?...
Nihan Bora - 
22.01.2013
“Karşılaşmalar”, Türkiye’ye kuşbakışı bakan bir oyun. Tüm gerçekliğiyle, hatta öyle ki bence olabildiğince tarafsız bir şekilde gösteriyor olan biteni
E-bülten

BGST Aylık Bülten'e abone olmak için isim ve e-posta adresinizi bırakınız.

Tomtom Mahallesi, Kaymakam Reşat Bey Sok. 9/1 Beyoğlu - İstanbul / 0212 251 19 21

iletisim@bgst.org

BGST web sitesinde yayımlanan yazılar/çeviriler BGST sitesindeki orijinal linki verilerek kaynak gösterilmek ve yazarının/çevireninin adı mutlaka belirtilmek kaydıyla, ayrıca bir izin almadan internet üzerinden elektronik ortamda kullanılabilir. Yazı ve çevirilerin basılı ortamda kullanımı için yazar/çevirenin izni gereklidir.